< eMpuNyA bLoG >

< eMpuNyA bLoG >
~jAmaRRiAh nAmE ny~

...' tiada kata yg dpt m'gubati ati ini dgn seribu bicara'...

~Ungkapan Dari Hati~

..Kesedihan Itu Perlu Untuk Menjadi Kekuatan..




..MENJADI DIRI SENDIRI ITU PERLU DARI MENJADI ORANG LAIN..


kAwAn

May 31, 2010

* CERITA HATIKU *

aku br je pas blik kg, ade kndri arwah n m.ngah aku nk g hj..alhmdllah seru n peluang da smpi..aku g pn kjp je..niat nk jmp bibik n pkbik, skali dgn hal b'kaitan kdi..tup3 xjd lak g yg hal kdi 2..buat hal btoi laa..da jnji da leh lak owg 2 xde umah..mybe xde rzki xpela..d sbb kn e2 jgk ade b'laku p'selisihan phm & mslh ant. aku, ibu n a.ngah aku..
aku x taw laa, ape yg aku uat x sng d mata ibu..puas aku jg ati mrk tp x d hrgai lgsung..
aku pnt nk jg ati sume owg..aku mnsia bkn malaikat..
aku ade ati & prsaan..aku bkn tnggul kayu hny diam bl d timpa hjn pns..d sepak terajang..hnye bibik n pkbik yg sgt memahami aku..sp yg x cdh, sp yg x rs t'luka, sp yg x rs d hrgai..aku tiada niat utk m'bnci malah m'buruk kn sp2..
hny m'bekal kn k'sktan d ati aku m'lgkah prgi m'bawa k'sdhan ini..k'pulnganku ke kg m'bawa k'sdhan d ati..
smlm aku br je lps jmp ayh kt btg
bjntai..ayh srh dtg anta dt sb ayh nk g hosp. sok (awi nie)..aku g dgn haslam n uni (kwn)..da lame aku x jmp ayh..rs windu yg t'pahat d sanubari..
ayh kelihatan tdk c'hat..ye aku taw ayh ckt..cian ayh..a.mata m'yelinang d pp aku..
sgguh aku tdk dpt menahan melihat ayh..
akhirnye aku tlh m'buat 1 kptsan dlm hdup aku..kptsan yg xkn aku pth blik..
bia laa aku uat sume nie tok kbhgiaan b'same..aku kene b'dikari..
ibu, ayh & sume...maap kn alg ye..xde s'kumit k'bncian pn yg lahir dlm ati ini utk kalian..tp alg mnsia biasa ade ati & prsaan..t'lalu byk ati yg prlu alg jg..
kptsan ini alg amek utk kite b'same..

No comments: